Aasiyhdistyksessä on vaikka mitä toimintaa vuonna 2021!

Koostimme alle alustavat suunnitelmat vuodelle 2021, laita tärkeimmät päivämäärät itsellesi ylös ja seuraa sivujamme. Tiedotamme tapahtumista lisää lähempänä ajankohtaa.

Kuva on muulileiriltä Pukkilasta kesältä 2018.

Mitä Aasien painonhallintahaaste
Missä verkossa, jokaisen kotona
Milloin 1.3.-31.10.2021
Aasien painonhallintahaasteessa on tarkoitus joko vähentää, ylläpitää tai kasvattaa aasin painoa aasin lähtötilanteesta ja tarpeista riippuen. Luokkia on kolme erilaista ja haaste on avoinna kaikille aasin- ja muulinomistajille, olivat nämä yhdistyksemme jäseniä tai eivät. Lisätietoa haasteesta löydät sen omalta sivulta.

Mitä Vuosikokous
Missä Hämeenlinna, Raami-Daamit-kahvila
Milloin 24.4.2021 klo 16.00
Vuosikokouskutsu ja lisätiedot on lähetetty jäsenille paperisen jäsenkirjeen mukana. Kokoukseen on ilmoittauduttava tarjoilujen ja etäyhteyden järjestelemiseksi ma 19.4.2021 mennessä sähköpostitse aasiyhdistys@gmail.com

Mitä Virtuaaliset aasikilpailut
Missä verkossa, ympäri Suomen!
Milloin Toukokuussa
Kilpailuihin tulee erilaisia toimintaluokkia, eli kyseessä ei nyt ole ulkomuotonäyttely. Voit lukea kotisivuiltamme lisätietoa lähempänä toukokuuta.

Mitä Muulimiittinki
Missä Monosen tila, Virrat
Milloin Heinäkuun lopussa
Muulimiittinki (myös aasit ovat erittäin tervetulleita) järjestetään tänäkin kesänä! Kutsu lähetetään jäsenille sähköpostitse ja tapahtumasta tiedotetaan myös Facebookissa ja täällä kotisivuilla. Hauskan ja rennon viikonloppuleirin aiheina ovat mm karjanajo muuleilla/hevosilla ja muita harjoituksia tarpeen mukaan. OSallistujatkin voivat esittää toiveita leirin sisältöön. Viikonloppu sisältää myös taatusti hauskaa yhdessäoloa pitkäkorvien omistajien kesken! Leiri järjestetään omakustanteena, majoitus on ilmainen mutta vaatimaton. Tästä pääset lukemaan tunnelmia kesän 2020 muulimiitistä!

Aasitilojen avoimet ovat ovat aina kiinnostaneet vierailijoita! Kuvassa ollaan Tuusulassa Lähderannan tallilla.

Mitä Aasitilojen avoimet ovet
Missä aasitiloilla ympäri Suomen
Milloin su 1.8.2021 klo 11-14.00
Jo perinteeksi muodostuneet aasitilojen avoimet ovet organisoidaan tällekin vuodelle. Aasitilojen avoimiin oviin voi kuka tahansa aasinomistaja ottaa osaa ja avata tallinsa ovet vierailijoille. Tilojen ilmoittautuminen avataan yhdistyksen kotisivuille 15.5.2021 ja tiedotamme avoinna olevista tiloista kotisivuilla sekä Facebookissa. Tästä pääset katsomaan miltä näytti SatuAasin tallin avoimissa ovissa kesällä 2020.

Mitä Virtuaalinen aasinäyttely
Missä verkossa ympäri Suomen
Milloin elokuussa
Järjestämme viimevuotiseen tapaan aasien ulkomuotonäyttelyn verkon välityksellä. Omistajat ottavat aaseistaan ohjeiden mukaan sekä valokuvia että videota aasien käynnistä ja ravista ja tuomari katsoo materiaalin läpi ja arvostelee aasit. Tiedotamme aikatauluista ja ohjeista lähempänä elokuuta. Tästä pääset katsomaan tuloksia syksyn 2020 näyttelyistä!

Mitä Hevoset 2021-messut
Missä Tampereen Messu- ja Urheilukeskus
Milloin 11.–12.9.2021
Aasiyhdistys on alustavasti osallistumassa messuille mutta kerromme suunnitelmista lähempänä messuja. Covid-19 voi vielä muuttaa kaiken ja näitä messuja on jo kahdesti siirretty, joten jäämme odottamaan myös järjestäjän ratkaisuja. Alustavasti mukana on ratsumuuli ja poikkeuksellisen suurikokoinen aasi! Kurkkaa tästä, miltä osastomme näytti vuoden 2019 Hevoset-messuilla!

Olemme vierailleet Ruotsissa kahdesti aikaisemminkin. Tämä kuva on kesältä 2015.

Mitä Svenska åsneföreningen 40-vuotta!
Missä Tukholman lähellä
Milloin kesällä 2021
Ruotsin aasiyhdistys järjestää covid-19 tilanteen huomioiden yhdistyksensä 40-vuotisjuhlat kesällä 2021! Suomen aasiyhdistys organisoi tapahtumaan oman matkan. Matka toteutetaan omakustanteisesti ja jokainen hankkii ja maksaa omat laivalippunsa jne, mutta menemme porukalla paikan päälle hienoon aasitapahtumaan! Niin, jos virustilanne sen siis suo ja matkustaminen on turvallista. Tiedotamme asiasta jäsenistöämme sähköpostitse. Voit tutustua Ruotsin aaiyhdistyksen kotisivuihin tästä.

Mitä Matka Italian suurimmalle aasitilalle
Missä Montebacuddo, Italia
Milloin kunhan matkustaminen on jossain hamassa tulevaisuudessa mahdollista turvallisesti
Olemme käyneet keskusteluja virtuaalinäyttelynkin tuomaroineen Italiassa asuvan Charlotte Engholmin kanssa. Hän on kutsunut meidät tutustumaan paikalliseen aasikulttuuriin ja mm Italian suurimpaan aasitalliin! Tallissa kasvatetaan paljon aaseja ja samalla aaseja lypsetään aasinmaidon takia. Alamme suunnitella retkeä, kun tautitilanne sen sallii eli seuraile sivujamme jos tällainen erittäin aasiteemainen matka kiinnostaa etkä päässyt mukaan pari vuotta sitten järjestetylle matkalle!