Aasitilojen avoimet ovet 7.8.2022

Tätä on odotettu! Aasimaailman vuoden kohokohta Aasitilojen avoimet ovet on tänä vuonna sunnuntaina 7.8 klo 11-14. Osa tiloista voi olla avoinna myös tästä hieman poikkeavan ajan. Kannattaa tarkistaa aasitilalta minne haluat mennä, tuo tarkempi aika.

Mitä aasitiloilla oikein tapahtuu eli mitä vierailulta voit odottaa? Jokainen tila on omanlaisensa ja tapahtumat vaihtelevat. Jokaiselta tilalta saat kuitenkin tietoa aaseista ja melko varmasti pääset aaseja rapsuttelemaankin. Ota mukaan kelin mukaiset mukavat varusteet (aasit asuvat maatiloilla) ja rento kiireetön fiilis. Joillakin tiloilla on muitakin eläimiä, tilamyyntiä ja virvokkeita myynnissä sekä monenlaista ohjelmaa. Tämä valtakunnallinen tilaisuus on maksuton, mutta jotkut ohjelmat (esim. ratsastus) voi olla maksullista.

Tänä vuonna tiloilla kävijöillä on mahdollisuus osallistua arvontaan, jossa voi voittaa Aasiyhdistyksen aasimukin. Jokaisella tilalla arvotaan arvontakupongin täyttäneiden kesken yksi muki. Mukin lahjoittaa ja toimittaa Kananlento suoraan voittajalle.

Lisätietoja tapahtumasta ja tilojen jälki-ilmoittautumiset aasiyhdistys@gmail.com. Voit olla yhteydessä suoraan puheenjohtaja Sari Rauvanto-Erikssoniin, puh. 040 83 89 840.

Tästä listasta löydät mukana olevat tilat.

SatuAasin talli
Tevännön pikatie 191, 12750 Pilpala (Loppi)
www.satuaasintalli.fi
fb SatuAasin talli, Ig ja TikTok satuaasintalli

Tilalla on useita aaseja ja välimeren miniaaseja (myös varsa). Aasiagilitynäytös klo 11.30 ja 13.30. Oman tilan perunaa ja aasiaiheisia tuotteita myynnissä sekä kahvio, joten varaa käteistä mukaan. Osasta tuotteista osa tuotosta ohjataan Suomen aasiyhdistykselle. Aasitietoutta jaossa paljon ja aasiristikon tekoa palkintoineen. Myös myytäviä aaseja nähtävillä. WC käytössä.

Kananlento
Trankärrintie 19, 04130 SIPOO
asiakaspalvelu@kananlento.com
fb Kananlentoputiikki, ig Kananlentoshop
www.kananlento.com

Tilalla on kolme aasia sekä muita eläimiä (kaneja, kanoja, papukaijoja, siili ja hamstereita). Tapahtuman aikana talutusratsastusta hevosilla klo 11-13 (poni ja vuonohevonen), lapsille aasitehtäväpolku, tallinylisillä Välimerellinen lounas ja Rouva Kotkotin kuuluisia rumia munkkeja sekä muita kahvilatuotteita. Alueella voi liikkua pyörätuolilla (kahvioon ylisille hankalampi päästä), wc. Tilan eläinaiheisia tuotteita keittiöpyyhkeistä aidon eläimen näköisiin pehmoeläimiin myyvä putiikki on tapahtuman aikana myös avoinna.

Taunolan pientila
Hanne Kareinen, puh. 0458701774
Huovilantie 320, 46710 Sippola
fb Taunolanpientila

Aasitilojen avoimet ja Taunolan Pihapäivään yhdessä. Tilalla on kaksi aikuista aasitammaa sekä hurmaava kesäkuun lopulla syntynyt aasiorivarsa. Nähtävillä myös suomenkarjaa, suomenlampaita, suomenvuohia, ankkoja, kanoja ja pupuja.

Tapahtumassa kahvio ja hattaranmyyntiä (käteinen).

Ostettavissa ennakkovarauksin tuoretta tilan suomenkarjanautaa sekä grillimakkaroita ja savupalvipaistia, linkistä tarkemmat tiedot https://facebook.com/events/s/suomenkarjanlihan-suoramyynti/436176921706038/

Tapahtumaan on ilmainen sisäänpääsy, mutta tilan pienestä koosta ja parkkitilan puutteesta  johtuen  ilmoittauduthan etukäteen joko messenger-viestillä, sähköpostitse (taunolanpientila@gmail.com) tai whatsappilla 0400987666.

Päivä porrastettu kahteen osaan, klo 11 – 13.15 ja klo 13.45 – 16. Kerro viestissäsi osallistujien määrä sekä toivomasi osallistumisaika.

AT the RANCH
Annina Kylmä, puh. 0407765177
Pinolahdentie 19, 03430 Jokikunta

Tilalla on kolme aasia. Tilaisuudessa arvonta, kahvila/kioski, wc

Storstara gård – Storstaran tila
Starabyvegen 62
68600 Pedersöre
Facebook: @storstara

Mahdollisuus tutustua tilan muihin eläimiin: lehmät, hevoset, lampaat, kanit, ankat ja kanat. Kärryajalua hevosilla, kahvila/kioski, alueella on mahdollisuus liikkua pyörätuolilla, koiran saan tuoda mukana, wc

Pikkuponin AASItalli
Nina Axi-Timmerbacka 040-5057630
Hakalan tila, Uudenkyläntie 52 12700 Loppi
Wolfteams.com ja fb Pikkuponin AASItalli

Tilalla paljon aaseja ja muuli. Paljon erilaisia muita eläimiä myös nähtävänä; Minihevosia,-poneja,Falabella ja sen varsa,Alpakoita ja niiden vasoja,kaneja,minivuohia,minilampaita,silkkikukko,ankkoja ja SUSIkoiria myös piha-alueella. Kahvila/kioski, kirpputori, tilamyyntiä, alueella on mahdollisuus liikkua pyörätuolilla.

Eläinkuusikko
Tanja Paasonen, 0405238747
Nummensuontie 168, Numminen
www.elainkuusikko.fi, fb eläinkuusikko, ig: elainkuusikko

Tilalla kaksi aasia. Alueella on mahdollista liikkua pyörätuolilla. Tilalla näytetään aasien kouluttamista ja virikkeistämistä. Tilalla on rasteja, joissa kerrotaan aasitietoa, mm.aasien hyvinvoinnista huolehtimisesta. Kahvila ja koiratarvikemyymälä, paikalla myös Eläinkuusikon koirat.

Toivotaan ennakkoilmoittautumista, lue lisää Eläinkuusikon fb-sivulta.

Monosen tila
Anu Ylä-Mononen,040-7426496
Moksuntie 148,42850 POHJASLAHTI
www.monoska.fi

Tilalla on muuli. Tilalla on viikonloppuna aasiyhdistyksen karjaleiri ja muulimiitinki. Muuli-ja hevosratsukot esittävät western/ karjanajo-aiheista ohjelmaa klo 12-14 välillä. Tilaisuus on juonnetaan. Puffetin tuotosta 50% aasiyhdistykselle. Nähtävillä myös siis vasikoita ja lehmiä. Alueella on kahvila/kioski ja wc.

Ali-Ollin Alpakkatila
Heidi Malkamäki, puh 0400974069
Kuonomäentie 117, Klaukkala
aliollinalpakkatila.fi, fb aliollinalpakkatila ig aliollinalpakkatila

Tilalla kolme aasia. Tilan muut eläimet nähtävillä alpakat, falabella, kanit, marsut, degut, kukot. Tilalla kahvio/kioski, tilamyyntiä, alueella on mahdollisuus liikkua pyörätuolilla, wc.

Cardehumma
Ulla Hukka, puh 040 5671 667
Toivolantie 115, 12600 Läyliäinen
www.cardehumma.fi fb/ig Cardehumma

Tilallamme on kolme aasia, nuorin heistä pari kuukautta vanha Sirpa. Aaseja saa rapsutella ja ihastella ohjauksessa. Cardehummassa asustaa myös hevosia, vuohia, kanoja, koiria ja kissoja sekä pari pupua. Eläimiä saa ohjauksessamme tervehtiä.

Tarjolla maksullista talutusratsastusta Frosty sirkushevosella. Mahdollisuus tutustua Cardehumman mysteeripeliin Kuudes yritys, joka on saavuttanut paljon kiinnostusta ympäri maailman.

Kerron myös mielelläni eläinavusteisesta työstä liittyen sosiaalipedagogiseen hevostoimintaan, ihminen tavattavissa terapiaan sekä luonto-ja eläinavusteiseen työnohjaukseen.

Nähtävillä ja kokeiltavana vuokrattavat eFat sähköpyörät. Alueella on mahdollista liikkua pyörätuolilla. Kahvila, taidetta, tanssia ja mahdollisesti jotain muutakin kivaa.